Veelgestelde vragen?
Wellicht vind je hier het antwoord.

De meeste vragen die we krijgen? Die hebben we hier voor je op een rijtje gezet.

Heb je een andere vraag? Of heb je advies nodig? Iedereen heeft zijn eigen processen en voor iedereen is de oplossing anders.

Schroom niet en neem gerust vrijblijvend contact met ons op. Of boek een online demo met Fred en stel daar al je vragen.

Maakt online verkopen super eenvoudig Maakt online verkopen super eenvoudig

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen inhoudsopgave

Bedrijfsinformatie

Retail2Market is een complete retail software oplossing die zorgt voor naadloze multichannel integratie van je kassasysteem, webshop en verschillende marketplaces.

Retail2Market onderscheidt zich van andere multichannel oplossingen door onze unieke aanpak, gebruiksvriendelijke functionaliteiten en diepgaande retail kennis. Dit zijn, volgens ons, de belangrijkste redenen waarom Retail2Market de beste keuze is voor winkeliers:

  • Koppeling met de Brondata: Bij Retail2Market beginnen we waar het écht telt. Bij je brondata, zoals je kassasysteem, ERP, of voorraadadministratie. Dit betekent dat je zelfs zonder een eigen webshop je producten online kunt verkopen. Heb je wel een webshop? Dan vullen wij die automatisch met jouw productaanbod.
  • Volledige Ontzorging: Anders dan veel andere bedrijven nemen wij het technische werk uit handen. Je hoeft zelf geen ingewikkelde koppelingen te leggen of complexe ‘mapping’ in te richten om je producten naar je webshop of marketplaces te krijgen. Wij doen het zware werk voor je.
  • Snelheid en Eenvoud: Als retail ondernemer heb je te maken met tijdgebrek en de uitdaging om fysieke winkels te runnen. Daarom focussen wij op snelheid en eenvoud in zowel functionaliteit als gebruik. Retail2Market automatiseert processen zodat jij tijd bespaart en je kunt richten op je klanten.
  • Alles-in-één Beheer: Winkeliers hebben behoefte aan één centrale plek om alle online verkopen te managen. Retail2Market biedt deze oplossing. Van het invoeren van productaanbod tot het afhandelen van orders en retouren. Je doet alles eenvoudig op één plek.
  • Efficiënte Orderafhandeling: De orderafhandeling van online bestellingen kan tijdrovend zijn, vooral als je op meerdere platformen verkoopt. Met Retail2Market hoef je niet meer in te loggen op verschillende platformen of meerdere orderpicklijsten en verzendetiketten te beheren. Je handelt alle online verkopen eenvoudig en afgestemd op het verkoopkanaal af.

Retail2Market is officieel gelanceerd in maart 2021. Met onze internet ondernemingen software ontwikkelaar Team X6.nl en online marketing bureau Team F&J, zijn we al ruim 20 jaar actief in de retailbranche en hebben we ontzettend veel ervaring opgedaan met koppelingen, het ontsluiten van data naar online (en weer terug) en de online verkoopmogelijkheden.

En uiteraard hebben we heel veel processen van retailondernemingen gezien en geautomatiseerd. Al die kennis en kunde hebben we in één slimme software oplossing gestopt. Een oplossing waarmee onze klanten snel en eenvoudig hun online verkopen kunnen managen. Retail2Market maakt online verkopen super eenvoudig!

Onze customer service staat iedere maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 17:00 voor je klaar, zowel via mail als telefonisch. Je kunt óns namelijk wel gewoon bellen 🙂 En mailen kan altijd.

Multichannel software

Met Retail2Market regel je al je online verkopen vanuit één eenvoudig systeem. Of je nu verkoopt via je eigen webshop of via marketplaces zoals bol. Retail2Market is dé oplossing. Wij zorgen ervoor dat je productaanbod uit je fysieke winkel automatisch online komt, altijd met de juiste informatie en een up-to-date voorraad.

Alles wat je nodig hebt, van productbeheer tot voorraadbeheer en het afhandelen van bestellingen, doe je in een handomdraai in Retail2Market. Zo hou jij je focus op je klanten en je winkel(s).

Ja, dat kan! Met Retail2Market bepaal je zelf welke producten of productgroepen je online wilt verkopen. Als je bepaalde items niet online wilt aanbieden, kun je die eenvoudig uitsluiten van online verkoop. Zo heb je volledige controle over je online aanbod.

Jazeker! We koppelen jouw kassasysteem, ERP of voorraadadministratie direct aan ons platform. Onze slimme productbeheer module (PIM) maakt het eenvoudig om je productdata te verrijken met omschrijvingen en afbeeldingen, zodat deze klaar is voor online verkoop.

Bovendien maakt Retail2Market het beheren van afbeeldingen veel makkelijker. Je hoeft afbeeldingen niet zelf te hernoemen, resizen of bewerken. Onze software doet dat automatisch voor je. Zo zet je snel en moeiteloos je producten online.

Retail2Market is gekoppeld aan 19 verschillende kassasystemen. Meer informatie over deze kassa software koppelingen vind je hier! Gebruik je een kassasysteem dat nog niet op onze lijst staat? Laat het ons weten, dan kijken we naar de mogelijkheden.

Met Retail2Market hoef je niet meer handmatig in te loggen op bol., want wij hebben een directe koppeling met bol. en zijn sinds 2023 officieel partner. Je producten worden automatisch op bol. geplaatst zodra er voorraad is. Orders handel je snel af in Retail2Market, zelfs als je gebruikmaakt van Verzending via bol. (VVB).

Wil je prijzen wijzigen op bol.? Dat kan eenvoudig in Retail2Market. Je ziet ook direct de prijsstelling van concurrenten, zodat je slim kunt inspelen op de markt.

Retail2Market zorgt ervoor dat je winkelvoorraad en online voorraad altijd synchroon blijven. Minimaal elke 15 minuten wordt de voorraad van al je kanalen automatisch bijgewerkt.

Bij elke order en retour wordt de voorraad opnieuw gesynchroniseerd, zodat je altijd een actuele voorraad hebt. Dit is namelijk onze belofte: altijd een synchrone winkel- en online voorraad.

Ja, dat kan! Met Retail2Market bepaal je eenvoudig de prijzen voor elk van je online verkoopkanalen. Zo kun je bijvoorbeeld tijdens een sale in je fysieke winkel de producten op bol. voor de normale prijs blijven verkopen en zo je marge vergroten (een tip van één van onze klanten).

Je kunt altijd en per kanaal prijsaanpassingen doen, zodat je flexibel kunt inspelen op de markt.

Met Retail2Market kun je uitgebreide productinformatie toevoegen, zoals prijzen, afbeeldingen en commerciële teksten. Onze PIM tool ondersteunt ook meertalige teksten en meerdere valuta, zodat je je producten eenvoudig kunt aanpassen voor verkoop in andere landen. Voeg snel unieke kenmerken toe en beheer alles op één centrale plek, zodat je productinformatie altijd compleet en up-to-date is.

Met Retail2Market verbeter je eenvoudig de kwaliteit van je productinformatie. Onze slimme productbeheer (PIM) module stelt je in staat om meer gedetailleerde teksten en aanvullende informatie toe te voegen dan wat standaard in je kassasysteem zit. Dit is cruciaal voor succesvolle online verkoop.

Verrijk snel en eenvoudig de basisinformatie uit je kassasysteem met extra teksten, prijzen en afbeeldingen. Beheer je productinformatie in één of meerdere talen en valuta, allemaal vanuit Retail2Market. Zo zorg je ervoor dat je producten online beter opvallen en aantrekkelijker zijn voor je klanten.

Jaaaaaa, dat is een vraag waar we blij van worden! Want met Retail2Market maken we het beheer van afbeeldingen écht zo makkelijk mogelijk. Het afbeeldingen beheren is vaak een tijdrovende klus voor ondernemers, maar wij nemen die zorgen weg!

Je hoeft afbeeldingen niet meer zelf te bewerken, resizen of bestandsnamen aan te passen. In Retail2Market koppel je snel één of meerdere afbeeldingen aan je producten en bepaal je ook makkelijk de volgorde van weergave. De afbeeldingen worden automatisch doorgezet naar al je online verkoopkanalen, compleet met SEO-vriendelijke namen. En dat allemaal zonder gedoe!

Wij beloven ‘Kind kan de was doen,’ en onze slimme oplossing voor afbeeldingenbeheer maakt deze belofte helemaal waar. Minder hoofdbrekens, meer tijd voor je winkel!

Cirkel strepen

Verzending en retouren

Ja, dat kan! Met Retail2Market verwerk je eenvoudig al je retouren. Retouren boek je snel en gemakkelijk bij en je voorraad wordt direct automatisch bijgewerkt en gesynchroniseerd met je kassa en al je verkoopkanalen. Zo blijft je voorraad altijd up-to-date, zowel in je winkel als online.

We beloven altijd een synchrone winkel- en online voorraad en met Retail2Market maken we die belofte waar.

 

Ja, dat kan! In Retail2Market haal je eenvoudig verzendetiketten op voor al je bestellingen. Je kunt ook andere handige documenten gebruiken, zoals orderpicklijsten (met kleine productafbeelding voor extra gemak) en pakbonnen.

Retail2Market haalt het verzendetiket direct op van het betreffende verkoopkanaal. Jij print het uit en plakt het op het pakket. De Track & Trace code wordt automatisch doorgegeven, zodat alles netjes geregeld is.

Gebruikers

Ja, absoluut! En daar zijn we trots op. Onze klanten zijn zeer tevreden over Retail2Market. Veelgenoemde pluspunten zijn het gebruiksgemak, de snelheid, het slimme afbeeldingenbeheer en de altijd synchrone voorraad. Dat is precies wat we willen bereiken: blije klanten die hun online verkopen moeiteloos kunnen beheren.

Retail2Market is er voor alle retail ondernemers die hun fysieke winkel willen uitbreiden met online verkoop. Of je nu je producten automatisch wilt plaatsen op je eigen webshop, wilt verkopen op marketplaces zoals bol. of allebei, Retail2Market maakt het eenvoudig.

Onze software ondersteunt je bij het beheren van je producten, orders en retouren, allemaal vanuit één centraal systeem. Of je nu een kleine boetiek hebt of meerdere winkels runt, Retail2Market helpt je om je online verkoop moeiteloos te beheren, je systemen synchroon te houden en je omzet te vergroten.

Retail2Market is dé software oplossing voor winkeliers in Nederland met één of meerdere winkels, actief in de fashion, lingerie, schoenen, sport en outdoor branches. Wij begrijpen de uitdagingen van winkeliers die te maken hebben met ondiepe voorraden en wisselende seizoenen.

Of je nu een regionale winkel runt en je online bereik wilt vergroten of simpelweg je winkel- en online voorraad altijd synchroon wilt hebben, Retail2Market biedt de ondersteuning die je nodig hebt.

Het Retail2Market abonnement

Retail2Market biedt een maandabonnement aan vanaf € 49,95 euro excl. BTW per maand. Daarnaast betaal je € 0,35 per order voor transactiekosten. Dit abonnement omvat alle functionaliteiten, zonder verborgen kosten of beperkingen. Meer informatie over prijzen vind je op onze prijzen pagina.

Bij Retail2Market geloven we in persoonlijk contact. Wil je een abonnement aanvragen? Meld je dan aan voor een live demo met Fred of neem op een andere manier contact met ons op.

We nemen altijd eerst persoonlijk contact met je op. Zo kunnen we je het beste advies geven. We houden van helderheid en bieden je een oplossing zonder addertjes onder het gras.

Alle Retail2Market abonnementen zijn per kwartaal opzegbaar. Mocht je ooit besluiten dat Retail2Market toch niet de beste software oplossing voor jouw bedrijf is, dan kun je het abonnement eenvoudig opzeggen. Dit kan zowel via mail als telefonisch.

Nee, Retail2Market rekent geen opstartkosten. De koppelingen, met kassa’s, ERP-systemen en marketplaces zoals bol., zijn inbegrepen in het maandabonnement. Alleen voor de koppeling met webshops (bijv. WooCommerce, Shopify) worden eenmalige kosten berekend.

Nee. Retail2Market biedt onze klanten ontzettend veel toegevoegde waarde. Onze klant wil naast de omzet in de stenen winkel(s) ook een mooi aandeel online omzet pakken. En daar helpt Retail2Market bij.

Wij hanteren heldere prijzen voor de maandabonnementen, waar jullie mooie omzet mee gaan maken. Zeker als je op marketplaces als bol. gaat verkopen.

Jazeker. We geven in principe iedere maand een keer een live online demo. Uiteraard ben je daar mogelijk niet de enige deelnemer, maar na afloop van de demo kun je al je vragen kwijt aan Fred. Wil je je aanmelden of ben je nieuwsgierig wanneer de volgende online demo is?

De snelheid waarmee je resultaten ziet, hangt af van het platform waarop je verkoopt. Bij je eigen webshop kan dat variëren, maar we weten dat klanten die via bol. verkopen vaak al binnen één uur de eerste orders ontvangen. Dit komt doordat alle producten die bol. al kent op basis van de EAN, automatisch voor verkoop beschikbaar zijn, zodra je bent aangesloten.

Met Retail2Market kun je in elk geval wel snel en efficiënt aan de slag!

Zij gingen je voor

Dit is wat onze klanten zeggen

Pijl recht

Overtuigd?
Schakel Nienke of Fred in.

Vandaag nog beginnen? Bel 085 401 75 00 en start morgen al met online verkopen! Of meld je aan voor ons maandelijkse webinar als je eerst meer wilt weten.

Als je je e-mailadres invoert, krijg je de uitnodiging voor het eerstvolgende webinar in je mail. En je gaat er ook mee akkoord dat we je marketing e-mails over Retail2Market sturen.