Als mensen mij vragen wat ik precies doe bij Retail2Market, zeg ik vaak: “Winkeliers helpen meer omzet te behalen met minder gedoe door ze een stevige online positie te geven.” Dat is een echte drijfveer voor mij, omdat ik weet hoe druk en complex het ondernemen in de detailhandel kan zijn.
Zelf kom ik uit een detaillistengezin. Mijn ouders hadden een confectiezaak in Emmen, totdat ze die tijdens de economische crisis in de jaren ’80 moesten sluiten. Als kind zag ik wat het betekent om álles te geven voor je winkel en wat het met je doet als dat niet genoeg blijkt.
Misschien is dat waarom ik me zo verbonden voel met zelfstandige ondernemers. Zeker nu, in een tijd waarin er meer op ze afkomt dan ooit. Het is al een uitdaging om je winkel draaiende te houden, laat staan om er óók nog een online winkel bij te runnen.
Toch geloof ik dat het kan. Met de juiste ondersteuning. En precies dat is waar Retail2Market voor is bedoeld.
Technologie mag niet overheersen, het moet ondersteunen
De verbinding met je klanten is belangrijk en dat snap ik maar al te goed. Ik kijk graag samen met de winkelier hoe technologie kan ondersteunen en rust kan geven. We zeggen weleens gekscherend dat we ‘de rode loper digitaal uitrollen’. Dat bedoelen we letterlijk: je winkel wordt online net zo uitnodigend als fysiek, maar zonder dat je dubbel werk hebt. Juist door de kassa als basis te gebruiken, zorgen we dat jouw winkelvoorraad automatisch beschikbaar komt op alle gewenste online kanalen.
Wij willen je helpen om je winkelvloer digitaal te ondersteunen, niet te vervangen.
Mijn rol en waar ik energie van krijg
Binnen Retail2Market ben ik verantwoordelijk voor de strategie, positionering en partners. Maar één van de dingen die ik het liefste doe? Dat is luisteren naar zelfstandige winkeliers. Verhalen horen en begrijpen waar het vastloopt, zodat we samen kunnen nadenken over hoe het anders kan.
Ik geloof absoluut in groei, maar nooit ten koste van je identiteit als winkel. Daarom hebben we Retail2Market zo ingericht dat je als winkelier altijd zelf het tempo bepaalt. Wij nemen de tijd voor je, zodat jij in jouw eigen stijl en op jouw eigen manier online sterker kunt worden.
Ik zie het als mijn taak om ervoor te zorgen dat Retail2Market voor jou voelt als een verlengstuk van je winkel. Dat je kunt blijven ondernemen op jouw manier, met technologie die je versterkt in plaats van beperkt.
En dát is voor mij de mooiste vorm van vooruitgang. Ik heb stiekem zelfs de droom dat ‘R2-emmen’ ooit een werkwoord wordt: je winkel makkelijk online brengen met Retail2Market. Als dat gebeurt, weet ik dat we echt impact maken.
-Joyce