Fashion Cloud: geef jouw webshop conversie een boost

Met klanten in de winkel is het makkelijk om ze een uitstekende winkelervaring te bieden. Ze kunnen de kleding of schoenen passen, de materialen voelen en kijken hoe het staat. Als verkoper kijk je enthousiast mee en ben je (vaak) de doorslaggevende factor of de klant overgaat tot aankoop.

Inmiddels shoppen steeds meer klanten online en verwachten ze niet alleen een aantrekkelijke en goed werkende webshop, maar ook duidelijke foto’s en kloppende informatie over producten, zoals de beschikbare maten en kleuren. De actuele productinformatie heeft dus een directe impact op de conversie van jouw webshop.

Wat gebeurt er als de productinformatie niet up-to-date is?

Onjuiste of verouderde productinformatie kan de conversie van jouw webshop behoorlijk negatief beïnvloeden. Wanneer je de productinformatie niet goed op orde hebt loop je het risico op: 

  • Teleurgestelde klanten: door verkeerde maten, andere kleuren of ontbrekende informatie. 
  • Gemiste verkopen: klanten haken af wanneer er gebrek is aan duidelijk informatie en productdetails.
  • Meer retouren: is jouw productinformatie onjuist? Dan leidt dit tot meer retouren.

Het resultaat? Een lagere conversie en minder vertrouwen van klanten. Dit is waarom het hebben van actuele productinformatie op jouw online verkoopkanalen essentieel is voor jouw online succes. Met kwalitatieve actuele productinformatie kun je de webshop conversie verhogen. Fashion Cloud is een hele goede bron voor actuele productinformatie van hoge kwaliteit. Hierover later in deze blog meer. 

Actuele productinformatie: de sleutel tot het verhogen van je webshop conversie

Heb je een webshop die altijd de actuele productinformatie toont? Dan straal professionaliteit uit en vergroot je het vertrouwen van jouw klanten. Ze weten wat ze van je mogen verwachten, waardoor hun online winkelervaring verbetert en jouw online verkopen groeien. 

Klanten gaan sneller over tot een aankoop als jouw webshop duidelijke, consistente en aantrekkelijke productinformatie heeft. 

Zo verbeter je jouw webshop conversie met actuele productinformatie

Wil je de webshop conversie verhogen? Zorg er dan voor dat je de volgende zaken op orde hebt:

  • Gebruik meerdere aantrekkelijke afbeeldingen per product. Laat klanten de artikelen zien vanuit verschillende hoeken. 
  • Zorg ervoor dat je teksten dezelfde toon hebben. De productomschrijvingen en productkenmerken moeten niet alleen kloppen, maar ook compleet zijn.
  • Werk de voorraadstatus van je producten bij om teleurgestelde klanten te voorkomen. Zo vergroot je de kans dat een klant nogmaals online bij jou komt winkelen. 

Daar gaat toch hartstikke veel tijd in zitten?

We horen je denken… Waar haal je als retailer de tijd vandaan om een webshop te onderhouden met actuele productinformatie? We begrijpen dat het bijhouden van actuele productinformatie veel tijd lijkt te kosten. Gelukkig zijn er slimme oplossingen beschikbaar die je helpen om dit voor elkaar te krijgen. Maak het jezelf makkelijk en automatiseer je processen. Met software en tools zoals Retail2Market en Fashion Cloud bespaar je veel tijd, houd je de voorraad up-to-date, minimaliseer je fouten en verhoog je je webshop conversie.

webshop conversie

Actuele productinformatie via Fashion Cloud

Fashion Cloud kun je zien als een product databank van modemerken. Via dit platform heb je toegang tot actuele productinformatie en afbeeldingen van hoge kwaliteit. Dus geen handmatig werk meer. Alle informatie zoals productomschrijvingen, productkenmerken en afbeeldingen kun je met een paar klikken toevoegen aan jouw producten. Benieuwd hoe je dit voor jouw winkel kan laten werken? Meer informatie over de werking van Fashion Cloud vind je hier.

Pijl recht

Overtuigd?
Schakel Nienke of Fred in.

Vandaag nog beginnen? Bel 085 401 75 00 en start morgen al met online verkopen! Of meld je aan voor ons maandelijkse webinar als je eerst meer wilt weten.

Als je je e-mailadres invoert, krijg je de uitnodiging voor het eerstvolgende webinar in je mail. En je gaat er ook mee akkoord dat we je marketing e-mails over Retail2Market sturen.