Je kassasysteem koppelen aan je webshop: 7 redenen waarom je dit zo snel mogelijk wilt doen

Klanten verwachten tegenwoordig dat ze jouw producten zowel in de winkel als online kunnen kopen. Echter, online verkopen vraagt nogal wat tijd en energie. Je kassasysteem koppelen met je webshop is hiervoor een oplossing? Hiermee vang je veel van deze inspanning op met automatisering. Hieronder 7 goede redenen waarom een koppeling tussen je kassa en je webshop helpt bij online verkopen.

1. Je kassasysteem koppelen aan je webshop voor
up-to-date voorraadbeheer

Een van de grootste uitdagingen voor winkeliers is het beheer van de voorraad. 

“Huh, we hadden die maat M toch nog op voorraad in de winkel?” dit komt je mogelijk bekend voor. Producten online verkopen en ze dan toch niet meer op voorraad hebben in de winkel. Dat levert teleurstelling op bij je klanten en kan zelfs je reputatie schaden. 

Je moet kunnen vertrouwen op een betrouwbare en actuele voorraad op al je verkoopkanalen. Dit is vooral een uitdaging voor winkels met snel wisselende collecties of wanneer je niet veel voorraad hebt van bepaalde producten of maten.

Een koppeling tussen je kassa en je webshop is onmisbaar om de voorraden synchroon te houden. Of een klant nu een aankoop doet in de winkel of via je webshop, je voorraad wordt direct bijgewerkt over alle kanalen. Dit voorkomt dat je online producten verkoopt die fysiek niet meer op voorraad zijn.

2. Foutloze productinformatie en prijzen

Een andere uitdaging is het online krijgen van je productaanbod. Als je geen koppeling hebt tussen je kassa en je webshop, moet je al je verkoopkanalen handmatig bijhouden en updaten. 

Product teksten, afbeeldingen en prijzen updaten en bijhouden? Dat is een hele boelwerk. Het is heel arbeidsintensief en daarnaast ook nog een foutgevoelig proces. Zeker als je op meerdere online verkoopkanalen wilt verkopen.

Ga je je kassasysteem koppelen aan je webshop? Dan helpt dit je om producten online te krijgen. Echter, in je kassasysteem heb je vaak geen uitgebreide product omschrijvingen, geen goede afbeeldingen en ook geen mogelijkheid om je prijzen te bepalen voor verschillende verkoopkanalen.

Dat is de reden dat wij adviseren om te werken met een multichannel software oplossing. Een retail software oplossing die je winkelkassa koppelt aan je webshop én waarmee je op één centrale plek je producten beheer kunt doen. Dat laatste is vooral interessant als je op verschillende online verkoopkanalen en marketplaces wilt verkopen, omdat je order afhandeling dan veel minder arbeidsintensief is.

Daarnaast kun je met behulp van een multichannel software oplossing snel prijswijzigingen doorvoeren en prijzen bepalen per verkoopkanaal. Die wijzigingen worden direct op je webshop en andere online verkoopkanalen doorgevoerd. Want alle informatie wordt automatisch gesynchroniseerd met al je online verkoopkanalen.

3. Tijdbesparing door automatisering

Een naadloze koppeling tussen je kassa en webshop bespaart je tijd, maar ook geld. Doordat je alle processen rondom het online verkopen zo goed mogelijk automatiseert, hoef je minder tijd te besteden aan het handmatig bijwerken van je webshop. 

Nieuwe collecties komen geautomatiseerd online. En met een multichannel software oplossing kun je bepalen dat bijvoorbeeld alleen producten met een afbeelding en voorraad online mogen komen. 

Daarnaast biedt een multichannel software oplossing je andere slimme functionaliteiten die je veel tijd kunnen besparen. Dit geeft jou de vrijheid om je te concentreren op andere belangrijke aspecten van je winkel, zoals je klant, klantenservice en groei.

4. Centraal orderbeheer

Je kunt je kassasysteem koppelen aan je webshop en andere verkoopkanalen, zoals bijvoorbeeld bol. Dankzij deze koppeling kun je alle bestellingen vanuit één centrale plek afhandelen. Of ze nu via je webshop of andere verkoopkanalen binnenkomen.

Een centraal orderbeheer maakt het makkelijk om orders af te handelen, verzendopties te beheren en retouren snel te verwerken. Dit verhoogt de efficiëntie van werken en zorgt ook voor een soepele klantbeleving.

5. Je kassasysteem koppelen aan je webshop draagt bij aan flexibele verkoopstrategieën

Heb je een koppeling tussen je kassa en je webshop en maak je daarvoor gebruik van een multichannel software oplossing? Dan wordt online verkopen nog eenvoudiger. Met behulp van zulke software kun je snel en eenvoudig je verkoopstrategie aanpassen. 

Is het sale in de winkel? Dan kun je ook met je webshop in sale gaan, maar misschien wil je op andere verkoopkanalen en marketplaces de sale prijzen niet doorvoeren. Met de meeste multichannel software oplossingen kan je dynamische prijsstrategieën doorvoeren, promoties instellen en je aanbod aanpassen op basis van actuele verkoopgegevens. Pas eenvoudig prijzen aan, zet tijdelijke acties op en bepaal welke producten je online wilt aanbieden. Zo blijf je competitief en kun je meebewegen met de markt en de concurrentie.

6. Verbeterde klantenservice en tevredenheid

Een naadloze koppeling tussen je kassa en webshop draagt direct bij aan een betere klantentevredenheid. Want alles wat op je webshop staat, is ook daadwerkelijk op voorraad in de winkel. Je hoeft dus nooit meer nee te verkopen.

En, als je webshop daar op ingericht is, kun je klanten real-time inzicht geven in je voorraad, informatie geven over hun bestelling en een soepele retourprocedure aanbieden. Als klanten altijd op de hoogte zijn van de status van hun bestellingen, versterkt dat hun vertrouwen in jouw winkel.

7. Klaar voor online groei

Als je eenmaal de koppeling tussen je kassa en je webshop voor elkaar hebt, zul je ervaren hoe eenvoudig online verkopen kan zijn. Waarschijnlijk ontstaat dan vanzelf de wens om ook andere online verkoopkanalen uit te proberen. Denk aan bol of To Be Dressed voor de fashion winkels of Sportdeal voor de sportwinkels.

Wil je je kassasysteem koppelen aan je webshop en ben je van plan hiervoor een een multichannel software oplossing te gebruiken? Dan ligt de wereld als online verkoper voor je open. 

Conclusie

Een naadloze koppeling tussen je kassasysteem en je webshop bespaart je tijd, voorkomt fouten en zorgt voor tevreden klanten. Met een goede koppeling ben je voorzien van  actuele voorraden online en kun je foutloze informatie garanderen.

Met een multichannel software oplossing zoals Retail2Market til je je winkel naar een hoger niveau, maak je processen eenvoudiger en ben je klaar om te groeien, zowel online als offline.

Wil je je kassasysteem koppelen aan je webshop of wil je dit verder onderzoeken? 
Neem dan contact met ons op, we helpen je graag verder.

Je kassasysteem koppelen aan je webshop

Mogelijk heb je nog vragen na het lezen van deze blog. Hier geven we je graag nog wat meer informatie.

Een koppeling tussen een kassasysteem en een webshop zorgt ervoor dat alle informatie zoals voorraad, prijzen en bestellingen automatisch wordt gesynchroniseerd. Hierdoor werk je efficiënter en voorkom je fouten.

Het koppelen van je kassasysteem aan je webshop kan eenvoudig via een multichannel software oplossing, zoals Retail2Market. Retail2Market regelt de integratie voor je en zorgt ervoor dat de systemen waarmee jij werkt naadloos samenwerken. 

De voordelen zijn onder andere realtime voorraadbeheer, foutloze prijzen en productinformatie, centraal orderbeheer en tijdsbesparing door automatisering.

Hoewel het technisch mogelijk is, kan dit proces tijdrovend en foutgevoelig zijn. Het gebruik van een gespecialiseerde software zoals Retail2Market maakt dit proces sneller, eenvoudiger en betrouwbaarder.

De kosten variëren afhankelijk van de software die je gebruikt. Retail2Market biedt een complete oplossing vanaf €59,95 per maand + €0,35 transactiekosten per online order.

Retail2Market biedt koppelingen met 16 verschillende kassa- en ERP-systemen. Een overzicht van onze koppelingen vind je hier. Staat jouw kassasysteem er niet tussen? Neem dan contact op om te controleren of jouw kassasysteem geschikt is.

Pijl recht

Overtuigd?
Schakel Nienke of Fred in.

Vandaag nog beginnen? Bel 085 401 75 00 en start morgen al met online verkopen! Of meld je aan voor ons maandelijkse webinar als je eerst meer wilt weten.

Als je je e-mailadres invoert, krijg je de uitnodiging voor het eerstvolgende webinar in je mail. En je gaat er ook mee akkoord dat we je marketing e-mails over Retail2Market sturen.